Thursday, November 12, 2009

Composition

Composition: Letter to Host-Family

山田さんへ、

はじめまして。私はモーリンです。じゅうきゅうさいです。
アメリカのバーモントからきました。私はコロンビアだいがくのがくせいです。
にねんせいです。コロンビアだいがくがすきです。
いまこうこがくとかんきょうがくをべんきょうします。
私はにほんごをべんきょうします。クラスはむずがしいですが、おもしろいです。
私はしんせつなとおだちがあります。
私のせいかつはとてもたのしいですよ。
こがつにとおかにひこうきでにほんへいきあす。

よろしくおねがいします。

モーリン

11月5日


Also, don't be alarmed - I changed my name from モーリン to モリーン, in the interest of having it sound more natural.

When I went to Japan in 2007, my teachers taught me write my name マウリーナ and so I was MAH-OOO-REE-NAH for the summer. Either way, モーリン or モリーン is a significant improvement.

No comments:

Post a Comment